Dag 10: eerste dag op de baby groep! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu Dag 10: eerste dag op de baby groep! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu

Dag 10: eerste dag op de baby groep!

Blijf op de hoogte en volg Guinevere

27 April 2015 | Finland, Turku

Vanmorgen begon de dag al weer vroeg. de wekker liep om 06:20 al weer af. na alles gedaan te hebben weer naar de bushalte gelopen. Ook deze ochtend hadden we de bus om 07:35! om 08:00 begon de stage op mijn nieuwe groep (baby's 1-3 jaar). weer erg wennen want ik ken de kinderen niet en ook hun routine niet. ze begonnen met ontbijten. de kinderen zaten op hoge krukstoeltjes en aten gewoon al helemaal zelfstandig (zie je in Nederland echt niet). na het ontbijten hebben ze eventjes gespeeld. :09:45 gingen we in een kring zitten. we hebben gekeken wie er allemaal zijn en hebben liedjes gezogen. Daarna heb ik samen met 3 kindjes Moederdag cadeautjes gemaakt. rond 09:45 gingen we met de kinderen naar buiten. de baby's hebben een eigen speelplaats. we hebben uurtje buiten gespeeld en zijn daarna weer naar binnen gegaan. om 11:00 zaten de kinderen al weer aan de warme maaltijd. vandaag hadden ze aardappelen, geraspte wortels en iets van varkens vlees (denkt ik). Na dat alle kinderen uitgekleed waren en in bed lagen moesten we kinderen in slaap aaien (echt zo kansloos voor mijn gevoel, maar voor hun is het gewoon een ritueel). ik had echt het gevoel van wat ben ik in hemels naam aan het doen. Komt ook gewoon omdat je het in Nederland niet ziet gebeuren. na 30min in de kamer hebben te zeten heb ik 1 1/2 uur pauze gehad. om 14:00 kwamen de kinderen weer uit bed en hebben fruitsalade op en zijn daarna naar buiten gegaan. ik was toen al weer klaar met werken. nu lekker voetjes omhoog want die doen nog steeds pijn van de 2dagen lopen in Helsinki.

Kiitos lezers
tot morgen!

  • 27 April 2015 - 19:29

    Mendel:

    Hé Guineverre,
    Wat mooi te lezen hoe je de verschillen ziet. Aan sommige dingen zul je zeker moeten wennen. Ik ben benieuwd wat je meeneemt aan goede ideeën.
    Geniet van je avond!
    Groeten Mendel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guinevere

Hallo, ik ben guinevere en ben 21 jaar. Ik ga samen met 3 andere meiden 3 weken stage lopen in finland. hier kunnen jullie mijn blogs bij houden van de dagen die ik daar ga beleven. veel lees plezier! groetjes, Guinevere

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6684

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 09 Mei 2015

Eerste Stage in het buitenland (Finland)

Landen bezocht: