Dag 6 : Stage dag nummer 4! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu Dag 6 : Stage dag nummer 4! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu

Dag 6 : Stage dag nummer 4!

Blijf op de hoogte en volg Guinevere

23 April 2015 | Finland, Turku

De dag begon weer om half 7. na omgekleed en ontbeten te hebben, zijn we naar de bushalte gelopen en hebben we weer de bus van 07:35 gepakt richting stage. de dag op stage begon zoals gewoonlijk met het ontbijt voor vele kinderen. vandaag hadden ze weer pap met kersen (saus) en stukje brood en melk. na het eten mochten de kinderen weer gaan spelen. om 09:00 was er een kerk dienst voor 3 kindjes uit mijn groep en ik mocht mee kijken. ik verstond er helemaal niks van maar heb gevraagd aan me begeleidster wat hij had verteld. het ging over vriendschap tussen mensen, over de lente die eraan komt enz. na de kerk dienst ben ik terug gegaan met mijn 3 kinderen. we zijn daarna weer met alle kinderen in een kring gaan zitten en hebben weer over dagen gehad, welke datum, het weer, hoe ze zich voelen enz. 10:00 zijn we naar buiten gegaan. het was koud niet normaal ik had er spijt van dat ik mijn winterjas niet aan had gedaan. gelukkig had ik handschoenen bij. om 11:00 zijn we weer naar binnen gegaan en hebben de kinderen weer een boekje gelezen voor dat ze aan tafel mochten gaan. Vandaag hadden ze als warm eten : spinazie omelet, aardappelpuree met een bessensaus (denk ik) en stukje brood. de kinderen zijn ieder geval goede eters want ze scheppen zelfs voor een 2de keer op. Na de warme maaltijd zijn de kinderen weer naar bed gegaan en ik had 1 uur en 3kwartier pauze. om 13:45 kwamen de kinderen weer uit bed en hebben ze bessen + bessensaus op en een sinaasappel. ze hebben hier speciale snoepjes die moeten helpen tegen het gebit van de kinderen (geloof er niks van, poetsen is veel beter).En die snoepjes mogen ze na elke maaltijd 1tje. na dat de kinderen weer klaar waren zijn we weer gaan spelen tot ze werden opgehaald. En om 15:00 zat mijn stage dag er weer op. morgen helaas voor laatste x op deze groep want ik ga op de baby groep verder mijn stage tijd lopen!

Na stage hebben we een student ontmoet die hier in Finland studeert en die ons wilde helpen met wat dingetjes en dingen die we graag nog zouden willen zien voor dat we weer terug naar Nederland moeten. nu lekker mijn dingetjes doen en morgen is het er weer een nieuwe dag!

byebye!

  • 24 April 2015 - 09:27

    Mendel :

    Wat bijzonder dat je ook met de kinderen naar een kerkdienst bent geweest.

    Ik lees nu al veel onvergetelijke momenten! Mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guinevere

Hallo, ik ben guinevere en ben 21 jaar. Ik ga samen met 3 andere meiden 3 weken stage lopen in finland. hier kunnen jullie mijn blogs bij houden van de dagen die ik daar ga beleven. veel lees plezier! groetjes, Guinevere

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 6683

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 09 Mei 2015

Eerste Stage in het buitenland (Finland)

Landen bezocht: