Dag 5: Stage dag nummer 3 (was weer kei leuk) - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu Dag 5: Stage dag nummer 3 (was weer kei leuk) - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu

Dag 5: Stage dag nummer 3 (was weer kei leuk)

Blijf op de hoogte en volg Guinevere

22 April 2015 | Finland, Turku

Alweer begon onze dag vroeg (06:15). snel omkleden en eten en weer de bus van half 8 gepakt. Weer waren we netjes op tijd op stage (08:00). weer kregen de kinderen pap met cracker en melk. maar nu kregen niet alle kinderen pap. na dat ze allemaal klaar waren zijn ze gaan spelen. rond 09:15 zijn we in een kring gaan zitten en hebben ze liedjes gezongen en mij nieuwe woorden geleerd. dagen van de week: Maanantai (maandag), Tiistai (dinsdag), keskiviikko (woensdag), torstai (donderdag), perjantai (vrijdag), lauantai (zaterdag), sunnuntai (zondag). ook hebben ze me leren tellen maar ik kom niet verder dan 3! yksi (1), kaksi (2), kolme (3). ze hebben me veel geleerd maar het is heel erg moeilijk om alles te kunnen onthouden. na dat we in de kring hadden gezeten werden de kinderen van 5/6 jaar apart genomen om oefeningen te maken op papier. ze moesten zoeken welke voorwerp er niet tussen hoort en met klanken werken. Toen ze klaar waren zijn we met zijn alle nog even naar buiten gegaan en hebben Diana en ik lekker veel lopen kletsen met de andere mensen (en ze zijn niet sociaal zij Klaus, nou dat zijn ze echt wel. zijn erg geïnteresseerd in onze taal en wij in die van hun). toen alle kinderen weer binnen waren hebben de kinderen soep en brood + melk op en zijn daarna naar bed gegaan (tussen 11:00 - 12:00). ik had toen even 1 1/2 uur pauze. rond half 2 2uur kwamen de eerste kinderen weer uit bed. om 2uur waren ze allemaal uit bed en hebben ze stokbroodje met kaar en een raar soort groente waar ik de naam niet van ken maar het was typisch Fins. daarna heb ik met de kinderen gespeeld. ze vonden het heel leuk ik had een bal en die wilde ze allemaal van me af pakken maar dat lukte niet. ik had onderhand 7 kinderen op me. en mijn begeleidste zo van "don't give up!" hahah. het was weer een leuke stage dag, heb nu al weer zin in morgen!

byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guinevere

Hallo, ik ben guinevere en ben 21 jaar. Ik ga samen met 3 andere meiden 3 weken stage lopen in finland. hier kunnen jullie mijn blogs bij houden van de dagen die ik daar ga beleven. veel lees plezier! groetjes, Guinevere

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6672

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 09 Mei 2015

Eerste Stage in het buitenland (Finland)

Landen bezocht: