Dag 3: De eerste stage dag! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu Dag 3: De eerste stage dag! - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu

Dag 3: De eerste stage dag!

Blijf op de hoogte en volg Guinevere

20 April 2015 | Finland, Turku

vanmorgen ging onze wekker om 7uur. iedereen omgekleed en gegeten zijn we richting infobalie van de bus gelopen. we hebben hier een maand kaart moeten aanschaffen die opeens 10 euro duurder scheen te zijn. uiteindelijk hebben we allemaal een buskaart en hebben we om half 9 de bus genomen richting het 1ste kinderdagverblijf. hier was Klaus al op ons aan het wachten. we hebben onze schoenen uit gedaan en sloffen aan gedaan (want dat doen ze in Finland). Hij heeft ons toen wat informatie gegeven en we hebben een planning gemaakt. hij is een aardig man en heel flexibel. we mogen volgende week voor 2 1/2 dag naar een eiland bij Zweden gaan met een boot en hij gaat uitzoeken hoeveel dit zou kosten. ook hebben we vrij met de feestdag Vappu en hebben we de vrijdag voor dat we vertrekken vrij om onze koffer mogen in te pakken. nadat we alles besproken hebben zijn Romy en Marian achtergebleven op het eerste kinderdagverblijf en zijn Diana en ik naar het andere kinderdagverblijf gegaan. We kwamen daar aan en werden meteen in een lokaal gezet (kinderen tussen de 3 tot 6 jaar) ik wist echt niet goed wat ik moest doen. gelukkig sprak de pedagogisch werker goed Engels. Ze heeft me heel veel uitgelegd en we hebben heel veel gepraat, dat was erg fijn. ik voelde me daarna meteen op mijn gemakt. we gingen naar buiten met de kinderen. ze spelen hier veel buiten alleen de pedagogen en speciale mensen die voor kinderen hier zijn die speciale hulp nodig hebben spelen buiten niet met ze. Ze kijken om zich heen en staan er maar een beetje bij, dit vond ik er vreemd dus vroeg ook waarom ze dat deden. ze vertelde me dat ze dat doen om genoeg overzicht te kunnen houden zodat er niks zou kunnen gebeuren. rond 11 uur / kw over 11 zijn we naar binnen gegaan. de kinderen hebben hier allemaal net zoals wij kennen in groep 1 en 2 een eigen stoel en tafel. ze gingen eerst hun handen wassen en plassen. ze zijn hier streng in hygiëne. Daarna pakken ze een boekje tot iedereen klaar is en mogen dan pas aan tafel gaan zitten. de kinderen krijgen hier warm eten tussen de middag. we hadden spaghetti met een raar bruine saus. hihi eigenlijk was het best wel lekker. toen de kinderen allemaal klaar waren gingen ze zelfstandig omkleden en naar bed. de pedagogisch werker leest nog een verhaal voor aan de kinderen en zet muziek aan en gaat bij de kinderen op een bank zitten tot ze in slaap vallen. na 1 uur komt een andere persoon en neemt het dan weer over (heel apart). daarna gingen we 10min zitten en wat drinken (mega korte pauze dus). ik mocht daarna nog even met Diana gaan zitten. om 2 uur ging ik weer terug naar me groep. de kinderen waren al eventjes uit bed en gingen aankleden en weer aan hun eigen tafel zitten. Ze krijgen fruit of een stuk brood met ham of kaas en melk. Toen ze dit op hadden mochten de kinderen kiezen waar ze mee wilde spelen. al de kinderen werden om 3uur al weer opgehaald uit mijn groep. Om 3 uur mochten we zelf ook gaan want we hoeven maar van 8 tot 3 stage te lopen. nu lekker rustig avondje tegemoet en morgen weer nieuw dagje stage!

byebye

  • 20 April 2015 - 17:52

    Laura:

    Wow apart dagritme idd. Wel lekker vroeg opgehaald hahaha

  • 20 April 2015 - 21:17

    Addy:

    Guinevere mijn compliment het is een goed geschreven duidelijk verslag mooi hoor
    Fijn dat het goed gaat houden zo ik kijk er met plezier naar uit liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guinevere

Hallo, ik ben guinevere en ben 21 jaar. Ik ga samen met 3 andere meiden 3 weken stage lopen in finland. hier kunnen jullie mijn blogs bij houden van de dagen die ik daar ga beleven. veel lees plezier! groetjes, Guinevere

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6671

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 09 Mei 2015

Eerste Stage in het buitenland (Finland)

Landen bezocht: