Dag 4: stage dag nummer + kasteel - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu Dag 4: stage dag nummer + kasteel - Reisverslag uit Turku, Finland van Guinevere Damen - WaarBenJij.nu

Dag 4: stage dag nummer + kasteel

Blijf op de hoogte en volg Guinevere

21 April 2015 | Finland, Turku

onze dag begon al weer vroeg. de wekker liep om half 7 af. na omkleden en inpakken zijn we weer naar de bushalte gelopen. na een reis met de bus van 23 min kwamen Diana en ik weer aan op onze stage plaats (08:00). ik kwam binnen er was pas 1 kindje van mijn groep. samen met de leidster gingen ze eten halen (ontbijt).ze krijgen hier pap + stukje brood en banaan als ontbijt. ook de kinderen die later komen kregen ook nog ontbijt (heel raar om te zien, je zou denken dat ze thuis al hebben gegeten). na dat alle kinderen binnen waren zijn we om 9uur naar buiten gegaan, omdat er mensen zouden komen die spelletjes zouden gaan doen met onze kinderen. wij eenmaal buiten komen er 2 mensen aan waarvan 1 vrouw niet eens Fins praat (beetje raar). ze gingen met onze kinderen activiteiten doen die echt meer voor de leeftijd van 10+ waren. alle leidster vertelde me dat ze het veel te moeilijk vonden om als kind dit moeten te begrijpen. na dat de mensen klaar waren met de activiteiten hebben de kinderen nog 50 min gewoon buiten gepeeld. om 10 voor 11 zijn we naar binnen gegaan. de kinderen moesten weer uitkleden en handen wassen voordat ze mochten gaan zitten aan tafel. toen alle kinderen gedaan hadden mochten ze weer aan tafel zitten. vandaag kregen ze vis met aardappels en sla. het was weer erg lekker maar voorlopig de laatste keer dat ik mocht mee eten. na dat alle kindjes weer klaar waren en in bed lagen had ik even uurtje pauze. na mijn pauze wilde mijn begeleider de regels van de Finse kinderdag verblijf laten zien. zij wilde ook graag wat van mijn stage plaats zien. ik heb haar wat foto's laten zien van de Nederlandse kinderdag verblijf waar ik stage loop. ze riep allemaal collega's erbij omdat ze het zo vreemd vinden dat wij in Nederland kinderen in bed leggen en dan de bedrek dicht doen. ze vind dat we heel erg moderne kinderdag verblijf hebben. ik had de website ook laten zien en ze begon woorden op te lezen die ze voorbij zag komen (heel erg grappig om te horen). samen met Diana hebben we haar paar nederlandse woorden geleerd zoals "Dag". Morgen gaat ze mij Fins leren omdat ik haar ook nederlandse woorden leer (echt heel erg leuk). Rond half 2 waren de kinderen dan weer uit bed en gingen ze weer aan tafel zitten voor een tussendoortje. dit keer kregen ze vla, cracker en komkommer. na dat ze dit op hadden mochten ze gaan spelen. Om 3uur was mijn stage dag weer over en mijn begeleidster zei niet bye maar "dag" (hahah). uit stage zijn we met zijn 4tjes nog naar een kasteel geweest in Turku. heel erg mooi van binnen. We konden ons verkleden en heel veel dingen zien. Weer een leuk en geslaagde dag gehad.

byebye people!

  • 21 April 2015 - 19:50

    Addy:

    Super leuk ga zo door liefs Om

  • 22 April 2015 - 07:37

    William Damen:

    mooi om te horen dat jullie je ook thuis voelen bij jullie stage plaatsen, je ziet veel en leert veel over een anderen cultuur.
    Nog even en dan ga je het nog missen, geniet van elk moment!
    Nog veel plezier gewenst.
    Groetjes,

    Papa

  • 22 April 2015 - 19:45

    Addydamen:

    Wat fijn dat het zo goed gaat.
    Hier iets minder ik heb een fikse keelontsteking en geen stem misschien over een paar dagen.maar ik volg je wel liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guinevere

Hallo, ik ben guinevere en ben 21 jaar. Ik ga samen met 3 andere meiden 3 weken stage lopen in finland. hier kunnen jullie mijn blogs bij houden van de dagen die ik daar ga beleven. veel lees plezier! groetjes, Guinevere

Actief sinds 23 Maart 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6656

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 09 Mei 2015

Eerste Stage in het buitenland (Finland)

Landen bezocht: